.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صادرات 75 ميليون دلاري كالا از گلستان

معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان گفت: در دهه ماه گذشته 75 ميليون و 400 هزار دلار كالا از استان گلستان صادر شده است.

به گزارش شمال نیوز عباس نياوند در گفتگو با خبرنگار فارس در گرگان در گزارش از آخرين وضعيت صادرات و واردات استان در 10 ماهه سال جاري افزود: اين ميزان صادرات به وزن 118 هزار و 220 تن بوده است كه اين ميزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش وزني 9 درصد كاهش و از نظر ارزش دلاري 12 درصد رشد داشته است.
وي گفت: از اين ميزان صادرات، سهم صادرات گمركات استان به ميزان 104 هزار و 153 تن و به ارزش 63 ميليون و 100 هزار دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزني و ارزشي به ترتيب دو و 37 درصد رشد داشته است.
معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان خاطرنشان كرد: سهم صادرات از ساير گمركات نيز 13 هزار و 800 تن و به ارزش 10 ميليون و 200 هزار دلار بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 51 و 47 درصد كاهش داشته است.
نياوند ادامه داد: همچنين در اين مدت صادرات چمداني به ميزان 266 هزار و 500 تن و به ارزش يك ميليون دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش وزني 33 درصد كاهش و از نظر ارزشي 25 درصد رشد را نشان مي‌دهد.
وي از نظر سهم گروه‌هاي كالايي در صادرات گفت: بيشترين سهم صادراتي در طي اين مدت مربوط به صادرات كالاهاي صنعتي است كه از نظر وزني 35 درصد و از نظر ارزش دلاري 70 درصد از كل صادرات استان را تشكيل مي‌دهد.
معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان افزود: مهمترين كالاهاي صادراتي استان شامل كالاهاي سيب درختي، پياز، تره‌بار و سبزيجات، گل و گياه تازه زينتي، رب‌گوجه فرنگي، آب ميوه و كنسانتره، نوشابه و آب‌معدني، رنگ و رزين، فرش ماشيني، محصولات معدني، مصنوعات مسي، مصنوعات فلزي، محصولات دامي، روغن خوراكي، اشياي چوبي، شيشه و آينه، آهن‌آلات و فولاد و ساير مواد غذايي و صنعتي بوده كه بيشتر به مقصد كشورهاي عراق، تركمنستان، قزاقستان، روسيه، افغانستان، پاكستان، تاجيكستان و قرقيزستان بوده است.
نياوند تصريح كرد: واردات از گمرك مرزي اينچه برون در 10 ماهه سال 1387 به ميزان 4 هزار تن و به ارزش 9 ميليون و 900 هزار دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش وزني 93 درصد و از نظر ارزش دلاري 73 درصد كاهش داشته است.
وي اضافه كرد: مهمترين كالاهاي وارد شده در طي اين مدت شامل انواع ماشين‌آلات و دستگاه‌هاي مكانيكي، ماشين‌آلات و دستگاه‌هاي چاپ و صحافي، نخ‌هاي پنبه‌اي، برنج نيمه سفيد كرده، آهن و فولاد قراضه و ضايعات چدن بوده است.
معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان خاطرنشان كرد: مبدأ اين كالاها كشورهاي آسياي ميانه به خصوص كشورهاي تركمنستان و قزاقستان است.
صادرات كالاهاي غيرنفتي استان از طريق گمرك مرزي اينچه‌برون، گمرك بندرتركمن، پايانه‌هاي صادراتي گرگان و گنبدكاووس و ساير گمركات كشور صورت مي‌گيرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شاهینی محمد حسن 11 بهمن 1387
با سلام و تشکر از شما از اینکه اخبار گلستان را هم روی سلیت قرار می دهید. ضمنا اینجانب اگر کمکی از عهده ام برآید در خدمت شما خواهم بود. با آرزوی موفقیت های بیشتر و بالاتر برای جنابعالی و دست اندر کاران. از اینکه سایت شما به لحظه بروز رسانی می شود تشکر مینمایم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.235 seconds.